Bokrecension

Min träning ligger för tillfället nere då jag varit förkyld, men ska förhoppningsvis kunna börja lite smått på måndag. Och min karaktär har inte varit så stark som jag hade hoppats på. Har blivit en semla, lite glass och några praliner. Inte så smart, men man kan inte vara perfekt alltid.
Men till dess tänkte jag recensera en bok. Läser just nu Betvingade av Simona Ahrnstedt. Har inte gillat historiska böcker tidigare, men blev övertalad på bokmässan i Göteborg om Simona Ahrnstedts tidigare bok Överenskommelser och sedan dess är jag fast.
Betvingade utspelar sig på 1300-talet och handlar om Illiana Henriksdotter, stormannadotter och Markus Järv som är riddare och kungens närmaste man. Illiana befinner sig vid sjön för att bada, då hon blir överfallen och förd till Markus som väntar på en annan utsedd kvinna som sällskap för natten. Då Illianas far anser att hon vanhedrats befaller kungen Markus att gifta sig med henne.Här börjar en kärlekshistoria med spänning, romantik och herresäten. En bok som fängslat mig från början.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0